fredag 12 februari 2010

Nakenbad och skärgård

Gamla inspelningar. Den 27 juni uppträdde Plura på Ornö krog och samma kväll var det också premiär för den så kallade Plura-menyn.

Jag mötter Plura, Carla, Jaap och resten av gänget vid Slussen. Vi åkte med Carina, som var Janne Loffe Karlssons båt i den första Göta Kanal. Bara en sån grej! Vi tog båten ut till Ornö. Där åt vi gott och alla utom jag var smarta nog att ta ett glas alkohol. Detta resulterade till att jag fick agera taxiförare nån timme. Lage Bergström, som spelade trummor i Eldkvarn mellan 1974-78, var med att arrangera eventet.


Plura och Carla spelade och efteråt satt vi backstage och tog några glas. Johan Ulveson och Lennart Jähkel, som dagen innan spelat in ett avsnitt av Sjön suger (http://www.kanal5play.se/program/play/sjonsuger-s02e04) med Plura, var på plats och hängde. Lennart gick därifrån med fickorna fulla av jordnötter. Fråga inte!

Efter ett par timmar i logen tog vi ta öns enda taxi till vår logi. Plura, Carla Jaap och jag satt och besåg en ljus sommarnatt och delade på en flaska vin och snackade 80-talets musikscen i Stockholm. Det kändes stort på något sätt.Plura smet iväg mitt i en skål och la sig och fyra timmar senare väckte han oss på båten.

Kvällen hade bjudit på allt som jag önskat. Bra mat, bra bilder, bra öl, bra taxi, bra avslutning med bra vin och sen krypa in i segelbåten för ett par timmars sömn. Jag vill minnas att frukosten serverades klockan 7(!!!) Jag var inte helt alert, men fick väldigt fina bilder i gryningen. Efter detta packade vi alla in oss i en bil. Vi var 6 pers utöver chauffören plus gitarrer osv. I en bil! Holländaren och Maja fick sitta i bagageutrymmet. Trångt är förnamnet. Båtresan bjöd på nakenbad och sol.

Mycket bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar